Piotr Bein's blog = blog Piotra Beina

04/05/2011

Woda zaplutoniona?

Filed under: Uncategorized — grypa666 @ 19:38

Woda zaplutoniona?

Zbig (nt. alertu o plutonie w otoczeniu): ze studni to nie przesada??? jak ktoś ma przykrytą??

PB: studnia moze dostawac wode z gruntu a nie glebinowa = zreszta nie wiem, czy i glebinowa w koncu nie zostanie skazona = poszukaj badan po Czarnobylu

Zbig: Różnie bywa, czasem jest z żył wodnych, czasem z gruntu, no ale sie filtruje przecież… woda jest tak na 10-15 m, wiec opad z powietrza nie powinien juz dochodzic… chyba ze będzie w postaci rozpuszczalnych zwiazków chem… ale wtedy to są juz cząstki z pojedynczymi atomami, wiec chyba niegroźne, chyba, ze sie z tego zrobi  jakies wieksze stezenie… najgorsze sa chyba te mikro czy nano grudki latajace w powietrzu i opadajace na wody powierzchniowe… chyba ze ktos ma wode w studni na głebokości 3-5 m, to faktycznie taka woda i bez tego jest podejrzana… Głębinową maja wybrane miasta, w Polsce wiem o Kielcach, ze tylko z wysokowydajnych studni głebinowych… Pozostałe ośrodki kombinuja głebinową z rzeczna, a niektore głownie rzeczna, jak K-ów czy W-wa…

PB (do Prof. Majewskiej i Dra Jaśkowskiego): Pani Profesor i Panie Doktorze

Czy byly badania wody studziennej po Czarnobylu co do skutkow radiologicznych?

Czy rozpuszczalnosc izotopow lub ich zwiazkow gwarantuje bezpieczenstwo dla zdrowia?

Prof. Majewska: Nie wiem jakie byly badania wody studziennej w Polsce  po Czarnobylu, bylam w tedy w USA. Zalaczam plik abstraktow publikacji nt. rozpuszczalnosci zwiazkow plutonu w wodzie [wysyłam na żądanie – PB].  Z cala pewnoscia moze to byc problem.  Nie wiem, czy w Polsce ktokolwiek robi takie pomiary.  Wydaje sie sie, filtrowanie troche pomaga, ale lepiej, zeby robiono to w filltrach miejskich niz domowych.

PB: To znow rodzi pytanie o roznice (?) w dzialaniu na organizm zwiazkow rozpuszczalnych kontra nierozpuszczalnych plutonu.

Prof. Majewska: Mysle, ze jak dlugo pluton jest radioaktywny, jest silnie toksyczny, niezaleznie of tego czy wystepuje w postaci atomowej czy w zwiazkach.  Wystepowanie plutonu w postaci rozpuszczalnych zwiazkow moze natomiast ulatwiac wbudowywanie go do roznych struktur komorkowych, co moze zwiekszac jego stezenie w organizmie i dzieki temu długotrwale toksyczne dzialanie.

Advertisements
TrackBack URI

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: